Alla pensionspengar investeras inte på börsen. En allt större del placeras i onoterade tillgångar – de är alltså investeringar utan dagliga marknadspriser och som inte går att sälja snabbt. Varför? Förhoppningen är högre avkastning på lång sikt. Men är det klokt att binda pensionspengar på det sättet?