"Allt funkar om man säljer på toppen" – battle om bolagsvärdering, med Hampus, Viktor, Lars och Jacob
Marknaden

”Allt funkar om man säljer på toppen” – battle om bolagsvärdering, med Hampus, Viktor, Lars och Jacob

2026-06-03
Hur ska man värdera bolag i allmänhet, och i synnerhet i AI-eran? En konflikt uppstår i poddstudion, där ena hörnet går på kassaflödesanalyser, och det andra på marknadsstorlek och potential. Samtalet börjar i Anthropics rekordvärdering på 965 miljarder dollar, rör sig igenom DCF-analysens styrkor och brister, Spotifys pivot till lönsahet, Plejds resa och varför fondförvaltare sällan slår index – och landar i den stora frågan: hur positionerar man sig som investerare när AI-dimman gör det svårare än någonsin att se mer än tre år framåt? I veckans avsnitt medverkar:
View more
Comments (3)

More Episodes

All Episodes>>

Get this podcast on your phone, Free

Create Your Podcast In Minutes

  • Full-featured podcast site
  • Unlimited storage and bandwidth
  • Comprehensive podcast stats
  • Distribute to Apple Podcasts, Spotify, and more
  • Make money with your podcast
Get Started
It is Free